fredag 2 augusti 2013

Ljudet av ett annat hjärta

Igår jobbade jag Och Marcus på Gyllene tiders konsert på Gasklockorna. Vi jobbade för amerikanska fotbollsklubben Gefle red devils. För att få åka gratis buss till alla bortamatcher måste varje spelare jobba 25 timmar åt klubben per säsong. Jag får jobba för Marcus räkning.

Igår stod jag i entrén och kollade biljetter. Det är riktigt roligt. Vi träffades kl 17:30 och vi började släppa in folk kl 18:30. Vi stod i entrén till 22:00, så tyvärr han jag inte se så mycket av konserten, men jag hörde. När konserten var slut så hjälpte vi till att packa ihop. Då fick jag vakta en dörr, det var inte så spännande, men det är roligt att se hur sjukt mycket folk det är som jobbar under sådana här evenemang. Jag slutade jobba 00:10 och Marcus 00:45.

Jag tycker att det är jätteroligt att vara på sånna här saker och träffa nya människor; både de jag jobbade med och publiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar