tisdag 20 augusti 2013

Dagens Didde 20/8

Ännu en tidig morgon, men jag var mycket piggare. Didrik var inte speciellt utsövd idag heller och blev lite tröttgnällig, men jag höll honom vaken i 2,5 tumme. När han sov gick jag också och la mig. Det var skönt att bara ligga och dra sig. Jag har kommit fram till att jag ska ha egentid när Didrik sover. Jag ska göra det jag vill då och inte alla måsten. De kan jag och Marcus dela på på kvällarna.

Jag och Didrik har trots min vila hunnit med ganska mycket idag. På förmiddagen tog vi en längre promenad och gungade i flera olika lekparker. Efter lunch sov Didrik igen och då han jag både sola och klippa gräsmattan på baksidan. På eftermiddagen var 5 av Didriks kompisar från mammagruppen och deras föräldrar här. Det var rätt livat. Trots det röjde Didrik omkring resten av kvällen. Men han somnade gott vid 19:50 :-) Idag brydde sig inte Didrik så mycket om att han hade besök. Han tyckte att det var mer spännande att krypa omkring och göra egna upptäcksfärder.

Ikväll fick Didrik kalvsylta, potatis och ärtor till middag. Ärtor var kanske ingen hit, men det blir samma mat imorgon igen. Får se om det går hem mer då :-)

Det är inte ofta det händer, men idag har Marcus handlat kläder till Didrik. Det blev riktigt bra! Marcus var förstås mest nöjd över pyjamasen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar