onsdag 28 augusti 2013

Dagens Didde 28/8

En ännu tidigare morgon... Hm, det är verkligen inte ultimat att Didrik vaknar så tidigt. Men det är tyvärr inte så mycket att göra åt. Verkar inte spela någon roll när vi lägger honom. När han vaknar så tidigt har vi varit tvungna att gå tillbaka till att han sover tre gånger per dag. Och nu funkar det eftersom han somnar vid 20 ändå.

Idag har vi träffat Viktoria och Valentin. Vi tog en promenad på 9 km. Didrik sov 2/3 av den. När vi kom tillbaka till vårt område så träffade vi Hanna och hennes killar. Vi hängde ute på deras gräsmatta i över en timme. Det är verkligen prefekt att ha grannar som har barn i ungefär samma ålder. Det är ju så enkelt att träffas :-) och det bästa är ju att vi kommer så bra överens. Hoppas att barnen också kommer göra det när de kommer upp i den åldern.

Didrik har varit väldigt missnöjd idag. Jag funderar på om det är en reaktion på vaccinet han fick förra veckan. Reaktionen brukar komma 5-13 dagar efter vaccinationstillfället. Får se hur det är med honom imorgon och hur natten blir.

Idag klappade Didrik händerna för första gången. Han härmar inte när jag gör det, men han har klappat flera gånger idag :-) för några dagar sedan började han säga mamma också. Om jag går ifrån honom så ropar han Mamma efter mig, men det är nog mest bara en tillfällighet tror jag. Men gulligt är det iallafall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar