söndag 4 augusti 2013

Dagens Didde 3/8

Jag fick sovmorgon till 9:50 :-), det behövdes!

Det har varit riktig högsommarvärme idag igen. Men vi har hållit oss inomhus. På eftermiddagen var vi på barnkalas. En av våra kompisars son fyllde 2 år. Jag, Marie, Didrik och Asta hade sällskap dit. Det bjöds på fikabröd till de vuxna och fruktspett till barnen. Jag mosade banan, jordgubbar, kiwi och vattenmelon till Didrik och han älskade det :-)

När vi kom hem så hade jag mycket att stå i. Didrik satt på sin lekmatta i gästrummet och lekte. Jag var i ett annat rum en snabbis och helt plötsligt blev han helt tyst. När jag kom tillbaka satt han och sög på dammsugaren. Han kryper ju som sagt inte ännu, men han förflyttar sig.

Nya vagnen var verkligen ett bra köp. Nu när det är så varmt sover Didrik jättebra i den. Den är mycket svalare än de andra vi har. Det bådar gott inför Cypernresan :-)

På kvällen hade vi inflyttningsfest. Didrik var en riktig solstråle. Han gick från famn till famn och charmade alla. Han har verkligen inte blivit blyg ännu utan fyrar av de finaste leendena mot alla som pratar med honom. Håller tummarna för att han aldrig blir så där blyg!

Vi var 15 vuxna och 3 barn på inflyttningsfesten. Vi grillade Och drack gott. Jag gick och la mig strax innan 1, då hade Didrik sovit i 4 timmar. Innan jag la mig var jag tvungen att gå in och titta på min lilla skatt. Han är så söt när han sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar