måndag 5 augusti 2013

Dagens Didde 5/8

Idag har jag hängt med herr gnäll. Det mesta har varit fel idag enligt Didrik.

Vi klev upp 6:30, åt frukost och lekte lite. När det var dags att sova tog vi en promenad. Av någon anledning vaknade Didrik redan efter 40 min, innan vi var hemma. Han var inte alls utsövd och gnällig redan då. När vi kom hem var vi på baksidan, Didrik lekte i sitt tält och jag hängde tvätt och lekte med honom. När det blev för tråkigt gick vi och gungade.

När det var dags för lunch var Didrik väldigt trött! Jag valde ett säkert kort till lunch, spaghetti och köttfärssås. Slurp sa det så var det slut.

På eftermiddagen var vi och hälsade på en tjej som pluggade samtidigt som jag och hennes lilla son. Det var supertrevligt! Didrik var glad i början, men sen blev han trött och kinkig. Han sov 35 Min på vägen dit och 40 min på vägen hem.

På vägen hem hämtade vi upp Marcus, som har jobbat första dagen efter semestern idag. Vi åkte och badade i Sälgsjön och sen tränade vi. Marcus på gymmet och jag på Friskis utegympa.

Vi kom inte hem förrän 19:20. Då gav vi Didrik välling och sen försökte vi lägga honom. Det tog 50 Min idag. Han trilskades verkligen. Men till slut somnade han. Han var SÅ trött. Hoppas att natten blir bra nu. Efter sådana här dagar och kvällar kan även natten bli dålig.

Till middag idag fick Didrik pannkaka med hemmagjord hallon- och äppelkompott. Han gillade det, men blev mätt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar