torsdag 8 augusti 2013

Dagens Didde 8/8

Idag är alltså dagen D, dagen då lugnet är förbi, dagen då Didrik har lärt sig att krypa! Jag är så där fånigt stolt över min lilla prins.

Dagen började som vanligt. Didrik vaknade vid 6:45 och var en solstråle. Sedan några dagar tillbaka äter han 1,5 portion gröt och lite katrinplommonpuré till frukost. Han tycker att det är jättegott. Efter frukost övade vi på att krypa i lekrummet. Han lekte med lite nya leksaker. Han verkar verkligen gilla sitt lekrum och nu har jag fått ordning där inne också.

Didrik sov 1 timme och 15 min på förmiddagen. Då passade jag och mamma på att fixa här hemma. Vi har fått massor gjort idag. När Didrik vaknade passade jag på att springa. Det gick jättebra idag :-) tänk att det kan vara så skönt att svettas ordentligt!

På eftermiddagen lärde sig Didrik att krypa. Nu när han kan ta sig från en leksak till en annan verkar han kunna sysselsätta sig själv ett tag. Han gillar bollar just nu. Han puttar de framför sig.

Vi hittade Didriks pass häromdagen. Bilden i hans pass är lite konstig, han är väldigt olik sig. Håller tummarna för att han får komma över gränsen på Cypern.

Didrik sov 1 timme på eftermiddagen också och sen somnade han för kvällen kl 19:40. Får se hur tidigt han vaknar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar