söndag 11 augusti 2013

Dagens Didde 11/8

Älskade underbara Didrik, du vet precis vad din mamma behöver. Imorse var du snäll och sov ända till klockan 7.

Det var så skönt med en bra natt igen. Jag var pigg när jag vaknade. Didrik åt gröt till frukost och sen lekte vi i hans lekrum. Han lekte med sina leksaker och jag fyllde i hans "Mitt första år" bok. Måste verkligen lägga ner lite tid på den.

Innan Didrik skulle sova middag så provade jag något nytt. Jag gav honom en 3/4-portion välling. Han somnade jättebra, men sov bara 45 minuter. Kan iofs varit jag som råkade väcka honom när jag slog igen ena altandörren.

Vid 11 kom mamma och pappa och hämtade Didrik. Han har varit hos dem hela dagen. Det hade som vanligt gått jättebra. Han hade sovit middag i vagnen och i deras säng. Och så hade han ställt sig på alla fyra, för första gången.

Det har regnat nästan hela dagen, men det var inte gjort något alls. Jag och Marcus har fått massa gjort här hemma. Vi har bl.a. målat i klädkammaren två gånger, fått ordning bland handdukar, lakan och gardiner och bland våra vinter- och skidkläder. Det går sakta men säkert framåt :-)

Ikväll har vi borstat Didriks lilla tand för första gången. Det gick alldeles utmärkt. Han verkade tycka att det var skönt.

Didrik somnade kl 20:35. Vid 22 hörde jag hur han grät. Jag tog upp honom och tröstade honom. Antagligen drömde han en mardröm, för han var aldrig vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar