tisdag 6 augusti 2013

Dagens Didde 6/8

6:30 står visst Didriks klocka på på morgonen. Och med tanke på att han sover hela nätterna så är ju det helt ok!

Idag har vi varit och hälsat på en före detta kollega till mig. De har precis fått en liten hundvalp, en fransk bulldog vid namn Siv. Hon var så fantastiskt söt och gosig. Hon gillade Didrik och han verkade gilla henne också :-) De bor jättefint ute på landet, när jag är där blir jag lite sugen på att också bo så, men jag ångrar mig ganska snart.

På vägen hem åkte vi in i Valbo och shoppade lite. Köpte en body, ett linne och nappar till Didrik och ett par babyrosa gummistövlar till mig. Var på Ikea också och köpte tre förvaringsbackar till Didriks lekrum.

På eftermiddagen kom mamma till stan. Jag och Didrik mötte henne på tågstationen. Trots att det är ett tag sen de sågs så kände Didrik igen henne och blev jätteglad.

Ikväll har Didrik ätit kalvsylta och potatis och han gillade det verkligen. Fick tips om det från Marie, och det gick verkligen hem här också :-) det var lite kyligare ikväll så jag satte på Didrik ett par långbyxor. Det var ett tag sedan han hade det och vilken skillnad det gjorde när han ska förflytta sig. Det gick helt plötsligt jättebra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar