onsdag 14 augusti 2013

2 år

Igår firade jag och Marcus vår andra bröllopsdag. Och han hade fixat överraskning :-)

Förra veckan frågade jag Marcus om vi skulle göra något på vår bröllopsdag. Han sa då att han ville träna. Kaj blev förstås besviken, men det var inte så mycket mer med det. Jag frågade några gånger om han hade ändrat sig, men icke.

Jag var inställd på att vara ensam på kvällen, men köpte en flaska rödvin och lite mörk choklad som vi kunde äta efter Marcus träning.

När Marcus slutade jobba så mötte han upp oss på Gävle strand och då hade han med sig en blombukett och berättade att vi skulle ut och äta på restaurang och att Didrik skulle sova hos mamma och Pappa. Jag blev jätteglad!

Vi åt middag på Meat. Det var gott, men vi var inte jättenöjda. Det var inte nåt speciellt. Efter middagen åkte vi hem och åt chokladen och drack lite mer vin.

Vi hade en superhärlig kväll, precis vad vi behövde!

Tyvärr förstördes kvällen lite av att Nille försvann. Han kommer alltid hem på kvällen, men inte igår kväll. Jag var vaken flera gånger inatt och var uppe och tittade efter honom. Kl 4:30 satt han på altanen. Han har knappt velat gå ut idag, så jag antar att något hände igår kväll. Kanske bråkade han med nån katt och blev uppjagad i ett träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar