söndag 25 augusti 2013

Dagens Didde 25/8

Imorse var det Marcus tur att ta Didrik. Han vaknade 6:40 och jag vid 7:50. Jag låg kvar i sängen och drog mig. 20 min senare hörde jag att Marcus skulle lägga Didrik. Men jag ville gosa med min lilla kille så vi la honom mellan oss i sängen. Vi somnade alla tre och vaknade inte förrän 9:30. En riktig lyxmorgon :-)

Idag har jag och Marcus fixat i min klädkammare. För att effektivisera det hela lite så var Didrik hos farmor och farfar. Han älskar verkligen att vara hos sina mor-och farföräldrar. Det är ju väldigt lyxigt att det fungerar så bra och att de är pensionärer hela bunten och kan ställa upp som barnvakt nästan när som helst.

Min klädkammare börjar verkligen att likna något nu. Marcus har byggt ihop två garderobsstommar idag och ett sminkbord. Nu saknas bara en byrå och lite belysning och speglar, sen är vi klara. Innan vi lämnade bort Didrik så ville han väldigt gärna hjälpa till att bygga möbler :-) det är visst pappas pojke!

Jag har hunnit med att klippa gräsmattan och plocka av de sista hallona och göra puré till Didrik. Det blev puré av hallon, banan och kiwi. Det blandat med turkisk yoghurt är en riktig delikatess i Didriks värld.

På förmiddagen sprang jag till Marcus föräldrar. Jag gick ut lite för hårt, så jag blev galet trött på slutet. Men jag orkade springa hela tiden och jag är nöjd med tiden, 5,8 km på 34 minuter.

Didrik är inne i en period när han drömmer väldigt mycket. Han gråter eller stånkar en del på nätterna. Så för att han inte ska vakna går jag in till honom, lägger honom till rätta och ger honom snuttefilt och napp. Då blir han lugn igen :-) tur att vi har rummet bredvid honom. Det tar mindre än 30 sekunder att göra detta och jag är knappt vaken. Och tur är det för det kan hända upp till 3 gånger på en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar