tisdag 20 augusti 2013

Dagens Didde 19/8

Didrik slog till med en riktigt tidig morgon. Kl 5:25 hörde jag honom i babyvakten, när jag gick in till honom var han så där glad som bara han kan vara. Jag däremot var världens åskmoln, tröttare än tröttast och lite besviken på att Marcus inte kunde gå upp och låta mig sova. Didrik var inte alls utsövd och blev rör gnällig fort. Jag gav honom välling och trodde att han skulle somna om, men icke. Marcus kom upp 6:30 och tog honom så jag fick gå och lägga mig igen. Vi somnade vid 7:10 och sov till 8:20. Tacka Gud för den timmen!

Jag och Didrik var rätt effektiva på förmiddagen. Vi hann både åka till stan och köpa ett nytt skötunderlägg och storhandla. Didrik har blivit mycket mer stabil i kroppen sen han lärde sig krypa så nu satt han riktigt bra i kundvagnen. Han tyckte att det var roligt att storhandla. Det ska nog bli vårt nya måndagsnöje.

När Didrik sov middag passade jag på att ligga ute och sola och sälja liggdelen som vi hade till vagnen när Didrik var liten. 800:- fick jag för den :-)

Kl 15:15 hade vi tid på Bvc. Didrik fick MPR-vaccin eftersom vi ska åka utomlands. Han blev ledsen, men det gick över snabbt. Jag vägde och mätte honom också. Didrik är nu 69,5 cm lång och väger 9090 gr. Han har gått upp över 1kg på en månad. Nu ligger han en kurva under medel på längden, på medel på vikten och en kurva över på huvudomfånget. Utvecklingsmässigt tyckte Eila att han verkligen har kommit ikapp jämnåriga barn. Eila har varit sjukskrivenv och har inte träffat honom sen innan sommaren. Hon kände inte igen honom och blev jätteglad när hon fick se vad mycket han har utvecklats sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar