måndag 26 augusti 2013

Dagens Didde 26/8

Jag tror att vi har världens gladaste son. Han är min lilla solstråle!

Idag vaknade han 6:25. Och jag har inte varit vaken en enda gång inatt. Hela familjen åt frukost tillsammans. Det är en av fördelarna med att Didrik vaknar tidigt :-)

Vi lekte fram till 9, då fick han sin förmiddagsvälling, och sen sov han i vagnen medans jag promenerade i 75 minuter. När Didrik vaknade åkte vi till Ica Maxi och veckohandlade. Didrik tycker att det är superroligt! Han satt och skrattade högljutt i kundvagnen. Vi fick många leenden av de andra kunderna :-)

När vi kom hem var klockan redan 12 och dags för lunch. Jag testade att ge Didrik smörgås med leverpastej och det var en riktig succé. Men det där med att plocka maten själv är inte riktigt Didriks grej. Men vi ska öva på det varje dag nu. Ska köra med majskorn, det blir inte så kladdigt.

Efter lunch hade vi en riktig bajsmassaker. Tänk att det kan komma så mycket ur en så liten kropp. Det blev duschen för lilleman. Vet inte hur lång tid det tog att få bort allt. Sen gick vi iallafall ut och gungade. Jag tar alltid en liten extra tur med vagnen efter att vi har gungat. Didrik tycker att det är så roligt att se sig omkring, speciellt om det är djur eller andra barn ute. Men idag var han så trött så vi gick nästan direkt hem. Han sov i 1 timme och 40 minuter, och då väckte jag honom. Han har sovit väldigt mycket idag. Undrar om det kan vara en liten reaktion på vaccinet som han fick förra veckan?!

Ikväll har vi varit på Ikea och köpt mer möbler till klädkammaren. Vi tog inte med någon vagn dit heller. Didrik är ju nästan mer nöjd i kundvagnen när vi handlar. Ikväll har Marcus byggt ihop alla möbler och Didrik ville förstås mer än gärna hjälpa till :-) vi är iallafall nästan helt klara nu :-) och det blir hur bra som helst! Imorgon kanske jag kan lägga ut några bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar