torsdag 7 november 2013

Dagens Didde 7/11

Didrik grät lite vid 5:50. Jag sov så djupt att jag vaknade först när Marcus kom in i vårt rum med honom. Det är inte ofta det händer. Didrik somnade inte om lika fort som igår, men han somnade om iallafall och det gjorde jag också. Vi sov sked och vaknade inte förrän 7:20.

På förmiddagen var vi på öppna förskolan här i Bomhus. Det var sång idag, men det var inte riktigt lika bra som förra gången. Men det märktes att Didrik tyckte att det var jätteroligt att äntligen få gå på öppna förskolan igen.

Jag har bestämt mig för att försöka få Didrik att sova en gång per dag nu, under förutsättning att han sover till efter 7. Idag somnade han tyvärr på vägen hem från förskolan. Då sov han 15 minuter. Sen tog vi en promenad vid 13:30. Han somnade 13:45. Och vaknade 14:30 när vi kom hem. Hade hoppats på att han skulle sova lite längre, men icke.

Ikväll har jag varit på After work med ett gäng kollegor. Åh, vad roligt det var :-) Nu är klockan strax 23, jag kom hem för 20 minuter sedan, jag ligger redan i sängen. Tiderna förändras, men det gäller att vara hyfsat pigg när man ska ta hand om en bild 1-åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar