fredag 15 november 2013

Dagens Didde 15/11

Imorse blev det sovmorgon, till 6:35. Vi var utvilade båda två.

Min lilla kille har fått ett riktigt humör. Så fort han inte får som han vill så skriker eller gråter han. Speciellt när han är i köket och inte kan öppna de barnsäkrade skåpen. Jag och Didrik har inte varit bästisar idag.

Didrik sov 1h och 20 minuter på förmiddagen, då hann jag måla lite trappräcken.

På eftermiddagen tog vi en promenad till stadsbiblioteket. Vi träffade Marie och Asta där. Barnen lekte i drygt en timme, sen fikade vi på caféet som ligger i samma byggnad. Vi hade en jättetrevlig eftermiddag. När Marcus hade slutat jobba kom han och mötte upp oss. Han tog med Didrik på stan och jag gick och tränade.

Marcus köpte ett par mockasiner på PoP till Didrik, efter tips av Marie. Didrik är inte så förtjust i att ha något på fötterna, men de här mockasinerna satt på hela kvällen :-) och med de på ställde han sig vid sin lära-gå-vagn och knallade iväg alldeles själv :-)

När jag var och tränade sov Didrik. Han sov alldeles för länge, i nästan 1,5 timme och vaknade inte förrän 17:30. Inte så konstigt att han inte ville somna vid 20 idag. Konstigt nog verkade han trött, men han somnade inte förrän 20:50. Håller tummarna för lite sovmorgon imorgon också!

Vi kör stenhårt på att Didrik ska få smaka vår mat. Ikväll fick han ett pommes frites och det försvann fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar