onsdag 6 november 2013

Dagens Didde 6/11

Didrik sov till 7:45 imorse. Hallå, vad hände där?! Han grät lite vid 5:35. När jag kom in till honom satt han upp i sängen. Jag bar in honom till vår säng och la honom bredvid mig och han somnade om nästan direkt. Tyvärr sov inte jag så jättemycket, men det var iallafall skönare än att gå upp.

På förmiddagen tog vi en promenad med Hanna och Leo. Didrik var inte riktigt med på noterna och det slutade med att jag fick bära honom den sista biten.

Eftersom Didrik vaknade så sent idag så blev det bara sömn en gång och det blev sådär. Han började bli trött vid 11. 11:30 gav jag honom mat. Sen skulle jag försöka att lägga honom, men det var nästan lönlöst. Han skulle bara busa runt i sängen. Han har blivit omöjlig när det kommer till att sova middag. Till slut gjorde jag välling och då somnade han i min famn direkt. Det är välling eller vagnen som gäller om man ska få min bestämda lilla son att somna.

Jag hade hoppats på att han skulle sova i två timmar, men efter 1 timme och 15 min så var Didrik vaken igen. Det var inte ultimat. Och nu kan jag inte bestämma mig för om vi ska gå över till att sova bara en gång per dag eller om vi ska fortsätta med två gånger. Om han fortsätter att sova relativt länge på morgonen så får det nog bli en gång, i och med att det är så meckigt att få honom att somna. Jaja, vi får se hur det blir imorgon.

Idag har det varit en sån där dag när inget har varit bra i Didriks liv, förutom när hans pappa kom hem, eller när jag har suttit på golvet och lekt med honom, eller när han har ätit. Så fort jag har rest på mig så har han gråtit. Det är efter dagar som de här det inte känns alltför hemskt att det snart är dags att börja gå till jobbet. Men troligtvis så kommer jag känna helt tvärtom imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar