onsdag 13 november 2013

Dagens Didde 12/11

Didrik vaknade redan 5:10, men var jättetrött. Jag la ner honom i hans säng och smekte honom på ryggen. Han somnade om efter någon minut. Tyvärr hade jag jättesvårt att somna om, så jag var jättetrött när Didrik vaknade strax efter 6.

Jag tog en promenad med Didrik vid 8:30. Han var trött, men det tog 20 minuter innan han somnade. Han vaknade efter 40 minuter och då gick vi till öppna förskolan. Han var lite lugnare än vanligt, jag tror att det berodde på att han var lite yrvaken i början. Det var många av Didriks kompisar där. På vägen hem tog vi en promenad med Marie och Asta.

När vi kom hem åt vi. Didrik fick sin favorit spaghetti och köttfärssås. Han åt upp sin portion på några minuter. Har märkt att han inte riktigt blir mätt på de vanliga barnmatsburkarna. När han fyller 1 så blir portionerna större. Ska bli intressant att se om han äter en stor burk.

På eftermiddagen gav jag Didrik välling och trodde att han skulle somna gott, men icke. Jag kämpade i över en timme. Till slut somnade han i min famn. Hade jag tagit vagnen hade han somnat direkt, men jag var så trött så jag orkade inte. Han sov nästan två timmar, inte helt ultimat med tanke på att han somnade 15:30. Han vaknade efter drygt en timme och skrek, jag tog upp honom och satte mig framför TV:n, då somnade han om i min famn och jag hade inte hjärta att väcka honom. Jag funderar på om han är inne i en drömperiod igen.

Kvällen var mysig. Marcus busade massor med Didrik, de tycker att det är så roligt båda två. Didrik har gått massor med lära-gå-vagnen. Det går jättebra, men han vågar bara gå om någon av oss är med honom. Han kommer säkert ihåg att han har ramlat med den. Didrik fick smaka på min nya paradrätt, torsk i ugn med smaksatt creme fraiche och hemmagjort potatismos och han älskade det. När han har fyllt 1 kommer det garanterat att bli en favorit här hemma :-)

1 kommentar:

  1. Inte måste du väl vänta tills han blir exakt 1 år för att äta viss mat eller storleken på portionerna? Ge lilleprins så mycket han vill äta - mätta barn är lyckliga barn - och framför allt somnar man bättre på en ordentlig mätt mage! Ibland fick M o J en vällingskvätt på maten - sen sov de redan när man klädde på dem och ställde ut dem i vagnen på sovning. Värt att prova! Kram på er! Ignela

    SvaraRadera