måndag 11 november 2013

Dagens Didde 10/11

Trots att det blev en sen kväll så valde Didrik att vakna 5:30. Han var fortfarande trött så jag tog in honom till oss. Han hostade väldigt mycket men somnade om ganska snabbt. Tyvärr bökar han omkring väldigt mycket när han sover, så jag sov nästan inget alls. Men det är fortfarande bättre än att gå upp mitt i natten (känns det som iallafall).

Jag och Didrik klev upp 7:15. Han var jätteglad och livlig. Vi har tagit fram Marcus gamla Duplo och Didrik gillar det verkligen. Han kan ju inte bygga med det ännu, men han gillar att köra bilarna och att dela på det som är sammanbyggt.

Vi gjorde inte så jättemycket på dagen. Både jag och Marcus var rätt trötta, det blev kanske något glas vin för mycket igår. Jag och Didrik tog en promenad på eftermiddagen. Vi var på Dollarstore och handlade lite till hans kalas. Jag hittade även kalasbyxor för 30:-, rena fyndet. Jag köpte strl 80, tyvärr var de lite för stora, så de hamnar i paketkalendern :-)

Didrik är sig själv igen när det kommer till maten. Han äter 1 eller 1,5 portion gröt till frukost, välling till mellanmål, 1 burk barnmat till lunch, smörgås eller frukt till mellanmål, 1 burk hemmalagad mat (fisk) till middag och välling innan han somnar. Varje kväll får han smaka lite av den maten vi äter. Ikväll fick han pizza, och han verkade verkligen gilla det. Tidigare på dagen fick han blodpudding och det verkade också vara en succé :-)  

Nu gör vi så att han får välling på förmiddagen och då somnar han bra och på eftermiddagen går jag ut och går med honom och dop somnar han också bra. Han sover ungefär 1 timme på förmiddagen och en på eftermiddagen. Och på natten sover han ungefär 10 timmar, i sträck :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar