torsdag 14 november 2013

Dagens Didde 14/11

De flesta dagar är det helt fantastiskt att vara föräldraledig, andra dagar, som idag, längtar jag tillbaka till jobbet.

Vet inte när Didrik var på så dåligt humör senast. Vet inte om det beror på att han har saknat sin pappa, eller vad som har varit fel. Kan ha varit sömnbrist också.

Trots att han somnade 21 igår så vaknade han 5:20. Jag försökte få honom att somna om i sin säng, men jag gav upp rätt fort. I vår säng somnade han om direkt och det gjorde faktiskt jag också :-) Vi sov till 6:35. Då var det full fart på Didrik. Han fick busa omkring på golvet i vårt sovrum medans jag låg och drog mig i sängen. Didrik har kommit på hur man kryper under möbler, så klart kröp han under sängen, stannade på mitten och blev ledsen.

Vid 9:30 fick Didrik en portion välling och sen packade jag ned honom i vagnen. Vi tog en promenad till öppna förskolan på Brynäs. Didrik sov i 40 minuter. Det var många nya barn och föräldrar där. Didrik hade som vanligt jätteroligt :-) idag upptäckte han det lilla bollhavet som finns där och det var ju JÄTTEROLIGT :-)

På eftermiddagen var vi och hälsade på på mitt jobb. Jag saknar mina kollegor och jobbet. Nästa vecka ska jag vara med på verksamhetsplaneringen. Det ska bli jätteroligt, men samtidigt lite nervöst.

Didrik somnade på bussen hem och vaknade efter 50 minuter, kl 16:20. Fram till att han somnade kl 20:10 var det mesta fel. Han var så missnöjd. Hoppas att det vaknar en gladare kille imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar