torsdag 28 november 2013

Dagens Didrik 28/11

Wow, Didrik sov 11 timmar inatt, han vaknade kl 7. Då hade han 36,8 och var pigg och glad. Han åt med ganska bra aptit.
På förmiddagen var vi hos läkaren. Proverna visade inget så det verkar vara ett virus. Didrik var jätteduktig, han sa inte ett pip när de stack honom i fingret. När vi väntade på provsvaret så var han så trött så han somnade i min famn. Sen slog vi något slags rekord. Jag satte på honom overallen, satte fast honom och knäppte lös honom ur bilbarnstolen, bar in honom, tog av honom overallen och la honom i hans säng utan att han vaknade :-) det verkar som att lillesöt behöver ta igen lite sömn
Didrik har varit feberfri hela dagen. Dock har han varit lite ledsen, tror att det beror på de två tänderna som är på väg i överkäken.
Jag och Didrik har lekt massor idag, även fast jag har känt mig lite hängig. Efter att ha druckit en flaska välling på eftermiddagen somnade Didrik och sov i 1 timme och 15 minuter, då passade jag också på att sova :-)
Didrik verkar ha fått tillbaka matlusten, ikväll åt han en burk till middag och sen drack han en portion välling innan han somnade i min famn strax innan 20 :-) det känns skönt att matlusten är tillbaka, jag tycker att det syns på honom att han har gått ner i vikt och det är ju inte alls bra. Nu hoppas jag att febern håller sig borta och att matlusten är tillbaka för gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar