onsdag 13 november 2013

Dagens Didde 13/11

Det här med att sova är inte riktigt Didriks grej. Han vaknade vid 3 inatt och grät jättehögt, tror som sagt att han drömmer. Marcus tog honom, han trodde att Didrik hade bajsat så han började byta på honom, men det var falskt alarm, men efter det var ju Didrik pigg. Vi gav honom välling och då somnade han om. Sen vaknade han kl 7, sov 20 minuter vid 10:30, 15 minuter vid 13:00 och 35 minuter vid 15:40. Jag trodde då, naiv som jag är, att nattningen skulle gå som en dans, men tänk så fel jag hade. Gav honom välling vid 19:50, han blev lite sömnig då, men sen var det full fart trots att han var jättetrött. Vid 20:45 ramlade han och slog sig. När jag tröstade honom så kom han till ro och somnade i min famn. Jag försökte få honom att komma till ro ett antal gånger tidigare, men det gick verkligen inte. Han tvinnade runt och skrek och grät. Nu får vi se hur natten blir.

Idag har vi varit och hälsat på Johanna och Doris och sen var vi på öppna förskolan på Brynäs. Didrik var i sitt esse under sångstunden.

Marcus är på tjänsteresa så jag och Didrik är ensamma hemma. Didrik har blivit så duktig de senaste dagarna. Han leker mer, äter eller slår inte bara på sakerna. Han älskar att köra sina bilar. Han hat blivit mycket stabilare, både när han står och går. Det är så roligt att se hur nöjd han är :-)

Ikväll fick Didrik kalvsylta och Marcus hemmagjorda potatismos till middag och han älskade det :-) det går bättre och bättre med hemmalagad mat känns det som. Det ska bli så skönt när han fyller 1 år och han i större utsträckning kan äta samma mat som vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar