torsdag 9 januari 2014

Dagens Didrik 9/1

Vilken härlig dag!!! Dock en mindre härlig natt, men vad gör väl det när vi sover till 8. Så klart kunde det ha varit bättre, men både jag och Didrik har varit pigga och glada idag så då spelar det inte så stor roll :-)

Jag och Didrik har varit och hälsat på Johanna, Doris och lilla Hedvig idag. Vi var där i över tre timmar och alla barnen var glada och relativt lugna hela tiden. Det bjöds på pannkakor med tillbehör. Jag fick bebismysa massor :-) det är så roligt att Johanna är ledig nu också!

Vi åkte därifrån vid 14 och Didrik somnade på två sekunder. Men på vägen mellan garaget och vårt hus så vaknade han. Men det var ganska bra för då hann jag ge honom välling. Funderar nämligen på om hans kaosnätter beror på att han äter för lite på dagarna. Så nu ska jag börja med välling eller gröt på dagen igen. Han somnade om rätt fort i min famn. När han väl hade somnat ville jag inte lägga ifrån mig honom. Det var så mysigt att sitta med honom i soffan. Tror att det är jättebra för alla att jag har börjat jobba igen. Man uppskattar nog hela tillvaron på ett helt annat sätt. Nu får jag ju det bästa av två världar :-)

Jag var tvungen att väcka Didrik efter drygt en timme för att jag skulle iväg och träna. Åh så skönt det var. Jag och Marcus hade skiftbyte på stan. När jag ändå var på stan kunde jag inte låta bli att fynda lite på Polarn och Pyret. Det blev ett par kalasbyxor och ett par jeans.

När jag kom hem från min träning åkte Marcus till sin. Jag och Didrik åt middag, fiskgratäng, potatis och ärtor. Didrik älskade det och mumsade i sig massor.

Läggningen idag gick bättre än förra gången. Jag gjorde på samma sätt, men jag tog inte upp honom ur sängen. Den här gången tog det 17 minuter från att vi gick in i hans rum till att jag kom ut, och det måste väl anses som en helt ok läggning!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar