onsdag 8 januari 2014

Dagens Didrik 7/1

Didrik strular verkligen på nätterna nu. Han hade varit vaken i över två timmar sammanlagt hos mamma och pappa. Men på dagen hade han iallafall varit snäll. De hade varit på Gävle Strand och lekt i en lekpark och sen en sväng på stan. Jag och Marcus hämtade honom vid 17, sen cyklade vi hem. Så klart lyckades Didrik somna på den lilla biten.

Innan vi hade ätit och fixat så var klockan 19. Didrik var trött och gnällig så han fick välling redan 19:45. Jag provade något nytt. Jag la honom i hans säng och så fick han ligga där och dricka sin välling. Så länge han drack välling gick det jättebra, men sen skrek han och ville komma upp. Först tänkte jag att jag skulle försöka ha kvar honom i sängen, men det gick verkligen inte. Jag tog upp honom och satt med honom i hans rum. Till slut somnade han, av ren utmattning tror jag. Fast det tog inte SÅ lång tid, typ 25 minuter. Måste försöka hitta nåt sätt där han somnar bättre och sover bättre på natten. Som det är nu är det inte så roligt att ha barnvakt.

Jag är väldigt glad att jag har möjligheten att jobba deltid i höst. Jag skulle verkligen inte vilja träffa Didrik så lite som jag har gjort idag, nästan varje dag.

Didrik har iallafall tagit några fler steg idag. Helt av sig själv också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar