tisdag 14 januari 2014

Dagens Didrik 14/1

Och så har hela familjen vinterkräksjukan. Varning för ett inlägg med lite äckliga detaljer. Tänkte först bara publicera första meningen i det här inlägget, men sen insåg jag att en stor anledning till att jag skriver den här bloggen är att jag vill kunna läsa hur vi hade det när Didrik växte upp, så då bestämde jag mig för att skriva hur vi har haft det idag. Så alla ni andra kan sluta läsa nu :-)

Dagen började med att Didrik vaknade tidigt och att Marcus mådde sämre än igår kväll = jag fick masa mig ur sängen och gå upp med Didrik. Han hade bajsat hur mycket som helst och hade nästan feber. 37,7 för honom på morgonen är feber. På morgonen brukar han ha 36,2 ungefär.

Hur som helst så var förmiddagen ganska normal. Didrik åt frukost som vanligt även om bananen inte slank ner lika snabbt som vanligt. Han åt välling strax efter 10 och sov sen middag i en timme. Det gjorde jag också, och gud så skönt det var. Det kändes som att jag kunde ha sovit ett helt dygn.

När jag klev upp igen var Didrik rätt grinig och ville bara bli buren. Jag trodde att han var hungrig så jag gjorde iordning lunch till honom. Men han ville inte ha något. Han satt och tog sig åt halsen och jag tänkte att det såg ut som att han mådde illa. Och mycket riktigt gjorde han det. Stackars liten. Han kräktes två gånger på eftermiddagen. Båda gångerna kräktes han ner alla sina kläder. Han blev ledsen när han kräktes, men så fort vi bar in honom i badkaret och tvättade av honom så blev han glad. Han sov rätt länge på eftermiddagen. När han vaknade var han ledsen. Det visade sig att han mådde illa igen. Han kräktes två gånger till. Sammanlagt har han kräkts fyra gånger idag. Efter det har vi fått i honom en hel äppeldryck, lite jordgubbskräm och vatten. Ikväll när han höll på att somna så "kissade han med stjärten" två gånger. Så nu får vi se hur natten blir. Håller tummarna för att han får som jag hade det. Jag kräktes fyra gånger, sen kom det åt andra hållet resterande tiden. Det är ju inte trevligt, men betydligt mer hanterbart.

Mellan kräkningarna har Didrik varit jättepigg. Vi förstår inte vart all energi kommer ifrån. Han har gått jättemycket idag. Han har tangerat sitt eget rekord :-)

Vi hoppas på en lite lugnare dag imorgon. Men jag inser att vi inte ska klaga. Vi kunde ha varit sjuka samtidigt alla tre. Herregud vilken mardröm, speciellt nu när vi inte kan få någon hjälp. Jag känner mig nästintill helt återställd nu, lite trött bara och det är ju inte så konstigt. Marcus känner sig också mycket bättre nu ikväll.

Har bara hunnit ta två jättesuddiga bilder på Didrik idag. Istället blir det en bild på min belöning idag. Tidningen Mama damp ner i brevlådan idag, vilken tajming!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar