måndag 27 januari 2014

Dagens Didrik 27/1

Didrik har börjat sova hela nätterna igen. Det är ju också fantastiskt skönt. Igår somnade han redan kl 19 och sov till 5, då hämtade jag in honom till vår säng. Jag och Marcus gick upp 6:30. Didrik fortsatte sova till 6:50. 7:30 åkte vi hemifrån. När vi jobbar så äter Didrik frukost hos mormor eller farmor. Det är ju lite lyxigt att slippa det momentet. Vi brukar göra så att Marcus går upp och duschar, jag ligger kvar i sängen med Didrik. När Marcus har duschat klart byter han om i sovrummet och jag sminkar mig. En av oss väcker Didrik och sätter på honom kläder medans den andra dukar fram frukost. Jag tycker att vi är ganska effektiva på morgonen.

Didrik och mormor har haft en jättebra dag. Han har ätit som en häst, så skönt att det äntligen är tillbaka till det normala! De har varit ute och åkt pulka, varit och handlat och varit på stan. Vi hämtade Didrik kl 17. Då var det raka spåret hem och laga mat. Didrik fick korv och makaroner och jag och Marcus soppa. Efter maten var det dags för Didrik att ta ett bad. Jag badade honom medans Marcus plockade undan i köket. Efter badet lekte Didrik lite och jag plockade undan på hans rum. Kl 19:15 var det dags för välling och 19:30 la jag honom i hans säng.

När vi båda jobbar så försvinner bara dagen. Återigen känner jag mig så tacksam för att jag har möjlighet att gå ner i arbetstid när Didrik ska börja på förskolan och både jag och Marcus ska jobba på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar