onsdag 8 januari 2014

Dagens Didrik 8/1

Det blir bara värre och värre på nätterna. Inatt har Didrik varit vaken 4 gånger. Det har typ aldrig hänt förut. Det började vid 23 och sen vaknade han varannan timme. Till slut fick han sova i vår säng.

Trots den värdelösa natten så gick morgonen väldigt smidigt. Marcus gick upp 6:10 och duschade. Jag låg kvar i sängen med en sovande Didrik. När Marcus var klar gick jag upp och fixade iordning mig och sen väckte vi Didrik. Jag och Marcus åt frukost och sen cyklade vi iväg till mamma och pappa och lämnade Didrik. Jag gick upp 6:20 och stämplade in på jobbet 7:38. Det känns ju ändå helt ok.

Trots att natten var som den var så har det gått jättebra på jobbet idag. Gud vad det är roligt att vara tillbaka! Det känd så skönt att använda hjärnan och att faktiskt leverera något som någon annan har nytta av. Jag tycker att det är så roligt att jag har bestämt mig för att jobba 60% i mars och april, istället för 50%. Då kommer jag jobba tre hela dagar i veckan. Marcus kommer vara hemma på halvtid då så våra föräldrar kommer ha Didrik en dag varannan vecka.

Idag har Didrik och mormor och morfar varit på loklekis på Järnvägsmuséet. Didrik hade gillat det, trots att han kanske var lite för liten. Men dit ska vi gå igen. Jag slutade lite tidigare idag och Didrik var mycket piggare idag så vi hade en mysig kväll. Han har tagit fyra steg idag. Vem vet, snart kanske det släpper.

Marcus körde samma läggningstaktik som jag gjorde igår. Det var en del gråt, men ikväll gick det på ca 15 minuter. Nu återstår bara att se hur natten blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar