lördag 18 januari 2014

Dagens Didrik 18/1

Natten från helvetet. Didrik har haft jättehög feber och inte kunnat sova. Det började redan igår kväll när vi skulle lägga oss. Han vaknade strax innan 0:00. Vi la honom i vår säng och nu när han har så hög feber så är han extremt lättväckt, så han fick sova hos oss. Vid 2 började han böka omkring och sov jätteoroligt. Kl 3 gav vi honom Alvedon, han var stekhet. Sen kunde han inte komma till ro. Jag var vaken med honom till 4:35, då fick Marcus ta över. Tror att Didrik somnade vid 5:30 och vaknade igen vid 7:20. Då tog jag in honom till oss igen och fick honom att somna om till 8:50. Men jag kan ju inte påstå att jag var det minsta pigg då.

Didrik ville inte ha gröt till frukost, så det blev kräm, mjölk och en halv smörgås. Under tiden jag var och tränade så hade Didrik somnat och sov i över 2,5 timme. När han vaknade var han mycket gladare och piggare, men hade ändå över 39 graders feber. Till lunch åt han några pastabitar, några ärtor och drack lite blåbärssoppa. Sen har han faktiskt varit relativt pigg och glad idag. Han har slagit sitt gårekord, han tog 16 steg på raken :-)

Till middag åt han faktiskt riktig mat, en halv burk fiskgratäng och en fruktsqueeze. Blev förvånad när febertermometern stannade på 39,3, trodde verkligen inte att han hade så hög feber. Med febern verkar det ju gå åt rätt håll. Vi har bara gett Alvedon två gånger idag, men magen är oförändrad.

Jag börjar bli rätt orolig för Lilleman. Tänk om han har fått samma bakterie som sist, då var han ju dålig i nästan tre veckor. Jag tycker att det syns på honom att han har gått ner i vikt, och det behöver kan verkligen inte göra. Om det inte har blivit bättre tills på måndag så får jag ringa hälsocentralen.

För en timme sen vaknade Didrik och vi får honom inte att somna om. Han är rätt ledsen också. Det är så frustrerande när vi inte vet vad som är fel. Men han drack iallafall 2,5 dl välling som var blandad på vatten med vätskeersättning. Antar att det här kommer bli en lika slitsam natt som den igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar