måndag 13 januari 2014

Dagens Didrik 13/1

Nu är det Marcus tur att vara sjuk. Det verkar vara samma skit som jag hade, fast han har inte kräkts, men haft feber istället.

Det har varit en tung dag. På förmiddagen var jag sämre än igår kväll, men nu på kvällen har jag blivit lite piggare. Marcus har legat i sängen eller soffan hela dagen och kvällen. Didrik är det iallafall inget större fel på. Han är lite lös i magen, men det är ju inget ovanligt. Han var lite varm ikväll, men han var så pigg så vi tog aldrig febern. Får se hur natten blir och hur han mår imorgon.

Jag lyckades iallafall ta mig ut med honom ett litet tag. Han älskar verkligen att åka pulka! Det var riktigt kallt idag, -10, så vi var inte ute så länge. Visserligen satte jag en av våra åkpåsar i pulkan så vi hade väl säkert kunnat vara ute längre, men jag orkade inte :-(

På eftermiddagen lyckades Didrik ramla i sitt rum och slå i sina tänder så det blödde och det ser ut som att en liten bit av en framtand saknas. Pratade med 1177, och de sa att vi ska kontakta Folktandvården imorgon så får de titta på det, mest för att det ska finnas med i Didriks journal ifall det blir ett försäkringsärende senare. Det har inte riktigt varit vår dag idag med andra ord.

Och inget jobb blev det för mig den här veckan :-( Jag som har längtat så mycket! Men jag kanske kan jobba någon extradag nästa vecka istället. Vi får se hur det blir.

Didrik vaknade 6:30 imorse och höll sig vaken och glad ända fram till 13:30. Han ville inte riktigt sova då heller, men vi la oss tillsammans i vår gästsäng. Jag sjöng lite för honom, då somnade han och vi sov båda två till 15:00 :-)

Ikväll innan han skulle lägga sig var han riktigt sugen på att gå. Han provade hur många gånger som helst, men fick bara till fyra steg i rad. När vi var hos Johanna förra veckan tog han 11 steg i rad, det är hans rekord .

Busar i soffan





Hittade ett paket torkad frukt på golvet

Redo för kylan



Didrik älskar sin spis. Han önskar sig en ny, hel.

Att busa med Nille är jätteroligt

Speciellt svansen

Nille har långt tålamod.


Garaget är en favorit

Pianot likaså. Idag har jag insett att jag
faktiskt kommer hur man läser noter, så jag
har spelat en hel del för Didrik

Didrik är inte så intresserad av böcker, men ibland vill han
iallafall bläddra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar