lördag 4 januari 2014

Dagens Didrik 2/1

Jag tror att vi har kommit på nyckeln til lframgång vad det gäller att få Didrik att sova längre på morgonen. När han vaknar vid 6-7, så tar man upp honom och lägger honom i vår säng. Då somnar han om och sover till 8. Det är ju väldigt lyxigt. Vi har även lyckats få honom att somna om i sin egen säng på natten :-) De tär ju en liten vinst i sig.

På förmiddagen var jag och Didrik ute i en av lekparkerna och lekte med Viktoria och Valentin. Didrik kröp runt som en annan vilde. Han blev SÅ smutsig, men som tur är är det så bra material i PoP skaloverallen så det var bara att skölja av den när vi kom in.

Jag och MArcus åt soppa till lunch och Didrik är ju snabb som en vessla så helt plötsligt hade han vält ut min sopptallrik över sig. Han skrek som jag vet inte vad. Marcus slängde upp honom i vasken och spolade kallt vatten på hela honom. Sen satte vi honom i badkaret och spolade ännu mer. Som tur var var soppan inte jättevarm, så det blev inga brännskador. Hans ena lilla hand blev röd och lite svullen, men efter att ha haft handen i en blöt handduk under tiden han sov middag så hade nästan all rodnad försvunnit. Vi hade verkligen tur. En olycka händer så sjukt fort.

På kvällen badade Didrik i badkaret. Vi testade att ha i lite badskum. Haha, han tyckte att det var jätteroligt :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar