lördag 25 januari 2014

Dagens Didrik 25/1

Magsjukan har tagit Marcus, så han sitter i karantän. Han bor i datarummet och där har han varit instängd hela dagen. Som tur är verkar det vara en lindrig form den här gången. Men det vet man ju aldrig.

Jag och Didrik har varit pigga idag. Vi har varit på övervåningen nästan hela dagen. Didrik har blivit en riktig liten klätterapa. Det går inte att ta ögonen ifrån honom i många sekunder. Häromdagen ramlade han ner från soffan och idag ramlade han när han skulle gå ner från soffan.

Didrik vaknade redan vid 6 imorse och han ville inte somna om. Men han sov middag i tre timmar på förmiddagen så då kunde jag ta igen mig lite på soffan.

Didrik har verkligen fått tillbaka din matlust. Han har ätit tre portioner välling, två stora portioner varm mat, bland annat falukorv med makaroner, och två clementiner. Han älskar verkligen clementiner och än så länge protesterar inte hans mage.

Didrik somnade utan någon gråt idag också. Han åt välling i min famn. När vällingen var slut släppte han flaskan, la sig till rätta och somnade. Några minuter senare la jag honom i hans säng. Väldigt smidigt!

Håller alla tummar och tår för att jag och han slipper bli sjuka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar