fredag 17 januari 2014

Counting Stars

Något jag fortfarande inte har vant mig riktigt med, trots att vi har varit småbarnsföräldrar i över ett år, är att det inte riktigt går att planera ens liv på samma sätt som förut.

Planen var att hela familjen skulle ha åkt till Sthlm idag och hälsat på massa vänner. Vi hade massa mysiga saker inbokat. Men vi insåg ju rätt snart att Didrik inte skulle hinna bli smittfri till helgen så vi bestämde att bara jag skulle åka. Jag bokade biljetter och såg verkligen fram emot helgen. Men nu när Didrik mådde så mycket sämre idag så kändes det inte schysst mot Marcus att åka bort, även fast han sa att det var helt ok. Jag hade inte velat att han lämnade mig ensam med en sjuk Didrik en hel helg, så då ska inte jag göra det heller. Och så vill jag ju vara hemma och ta hand om min lilla prins.

Men jag kan inte låta bli att känna mig besviken över att jag inte får träffa mina vänner i helgen. Jag saknar de jättemycket. Vissa av dem har jag inte träffat sen i somras. Men som tur är så hade de flesta luckor i sina kalendrar även nästa helg, så vi flyttar fram resan tills dess :-)

Jag skrev ju häromdagen att vi har fått en del gjort här hemma nu när vi har varit hemma och varit sjuka. Vi har bland annat satt upp den del tavlor. Jag tycker att tavlor gör mycket för ett rum. Jag älskar att inreda med foton, ju större desto bättre :-) ska beställa fler förstoringar och sätta upp i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar