onsdag 22 januari 2014

Dagens Didrik 21/1

Som vanligt med Didrik så behöver vi bara sätta vår fot på Hälsocentralen så blir han bättre. Jag ringde till Hälsocentralen imorse, fick en tid 45 minuter senare :-) men det är inget fel på honom. Det kan vara sviter efter magsjukan eller så kan det vara tänder eller så har han bara bestämt sig för att inte äta. Det var en jättebra doktor, Och den första som har sagt att Didrik är tunn. Jag har alltså inte bara inbillat mig att Lilleman har gått ner i vikt.

Efter läkarbesöket så tog vi en promenad tillsammans med Hanna och Leo och Viktoria och Valentin. Gud vad skönt det var att äntligen träffa lite folk :-) Vi gick nästan 6 km.

Didrik har ätit mycket bättre idag, han tiggde till och med varmkorv med bröd från Marcus när de var på Ica Maxi. Till lunch hade han ingen jätteaptit, men när jag bjöd upp glass blev han helt överlycklig och åt en halv skål.

Didrik är väldigt trött fortfarande. Han sov 50 på förmiddagen och drygt två timmar på eftermiddagen. Han har fått nån hosta nu, så jag ville inte lägga ifrån mig honom när han hade somnat i min famn. Han sov så gott och även jag tog en tupplur.

Imorse var vi tvungen att väcka Didrik. Han hade tid hos tandläkaren kl 7:40. De skulle titta på hans framtänder som han slog i förra veckan. Didrik var inte jättesamarbetsvillig, men av det lilla hos såg så såg det inte ut att vara någon fara. Men vi fick en ny tid för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar