lördag 25 januari 2014

Dagens Didrik 24/1

Vi fick styra om planerna här hemma på morgonen. Mamma skulle ha haft Didrik, men hon mådde inte bra, så vi skjutsade honom till farmor och farfar istället. Jag jobbade halvdag och avslutade dagen med att gå ut och äta med några kollegor :-)

Jag hämtade Didrik vid 14. Han hade varit trött, ledsen och hängig nästan hela tiden. Trots att han sov hela natten så hade han somnat kl 9:15 och sovit i två timmar. När jag kom var han lite ledsen, men efter några minuter var han sig själv igen och röjde runt. Han visade mig vad duktig han är att stoppa figurer i rätt håll i en plocklåda och så spelade vi lite piano. Det är han faktiskt duktig på. Förut slog han bara på tangenterna, medans nu så spelar han på en i taget med ett finger.

Vid 15 åkte vi och hämtade Marcus på jobbet. Vi var på stan ett tag, Marcus klippte sig och jag och Didrik åt mellanmål. Jag stannade kvar på stan och tränade och Marcus och Didrik åkte och badade på Lillhagsbadet. Didrik tyckte att det var jätteroligt att bada.

Till middag blev det pizza för hela familjen :-) Didrik gillar verkligen pizza. Sen drack han 1,5 portion välling och somnade utan några protester. Det känns som att vanliga Didrik är tillbaka nu och det är SÅ skönt!

Dock är mamma dålig i magen nu och Marcus mamma ringde ikväll och sa att hon kände sig dålig och Marcus är inte heller helt 100 i magen. Jag orkar inte få en vända till av magsjuka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar