måndag 6 januari 2014

Dagens Didrik 5/1

Oj, vad hände. Natten var så där. Lilleman var vaken några gånger. Det var Marcus natt så jag sov mig igenom det mesta, men någon gång, vet ej när så gick jag och hämtade Didrik och la honom i vår säng. 4:20 vaknade han och var jättevarm. Vi gav Alvedon och då´blev han superpigg direkt. Marcus gick upp med honom och jag somnade om. De hade tydligen varit vakna till 6:30. Didrik vaknade igen 7:50. Jag tog upp honom och satte mig i soffan med honom. Han somnade om direkt och sen sov vi på soffan till 10:10 :-) Så fantastiskt skönt! Marcus sov till 11.

Jag tog febern på morgonen och då hade han 37,2. Han var pigg och glad nästan hela dagen. På eftermiddagen hade han 37,5, så febern försvann lika fort som den kom.

Mamma och pappa var här på förmiddagen och tog hand om Didrik medans jag var och köpte tapeter till Didriks rum.

På eftermiddagen tog jag, Marcus och Didrik en promenad. Didrik sov i 45 minuter, och det var visst dumt, för på kvällen var han inte ett dugg trött. Han somnade inte förrän vid 21.




Kokta morötter, mums!

1½ skiva blodpudding slank ner till lumch


Övar lite på att stå själv

Dammsugare är extremt spännande


Egna kastruller

Samma middag som mamma och pappa, hemmagjorda köttbullar,
pasta och kokta grönsaker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar