fredag 10 januari 2014

Dagens Didrik 10/1

Ah, inatt har Didrik bara varit vaken en gång. Jag vaknade inte förrän Marcus kom in med Didrik till vår säng. Vi somnade om fort alla tre och jag och Didrik sov till 7:15. Vi var riktigt effektiva på morgonen. På två timmar han vi ligga kvar i sängen och mysa, fixa iordning oss, äta frukost, plocka ihop på nedervåningen och dammsuga och torka golven. Jag är rätt imponerad över min effektivitet :-)

Kl 9:30 kom Marie och Asta hit. Det har kommit snö inatt så vi började vår playdate med att åka pulka. Didrik tycker att det är så himla roligt! Speciellt när jag körde honom där det var som isigast. Då lät det massor och guppade. Vi var ute i nästan en timme. Sen gick vi in och lekte och åt lunch. Vi bjöd på gourmetmaten blodpudding. Enkelt, gott, billigt, nyttigt och enkelt för barnen att äta. Didrik åt jättebra; två skivor blodpudding, lingonsylt, massa ärtor och lite rårivna morötter. Asta och Marie åkte hem strax efter 13. Vi hade en jättemysig och rolig förmiddag.

Strax efter 14 promenerade jag och Didrik ner på stan. Didrik somnade innan vi ens hade kommit ut ur området. Jag tittade lite i affärer och mötte upp Marcus. Kl 15:40 väckte vi Didrik, då var det dags att gå till frisören för första gången. Mer om det i ett annat inlägg. Efter frisören åkte vi och storhandlade, till Didriks stora förtjusning.

Ikväll är Marcus borta igen. Han är och träffar några kompisar. Jag och Didrik har lekt och badat. Jag var lite orolig för hur nattningen skulle gå. Jag började kl 20:04 och kom ut igen 20:12. Ikväll drack han sin välling, la sig till rätta och somnade. VICTORY! Gud vad skönt det var att han inte var ledsen eller arg. Hoppas att den här läggningsrutinen kan fungera ett tag nu. Visst saknar jag att ha honom i min famn, men den senaste tiden har ju inte det fungerat bra alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar