onsdag 16 oktober 2013

Eskimo star

I våras satt jag och googlade åkpåsar till vagnen. Jag hittade en som jag verkligen ville ha, en Eskimo star. Den såg så mysig ut med massa fluff uppe vid huvudet. Så klart hade den slutat att tillverkas.

Nu i höst har jag funderat på om vi ens behöver en varmare åkpåse än den som vi redan har som bara är i fleece. Men jag har pratat med flera kompisar och insett att det nog är smart att köpa en varmare också. Var till Barnens Hus och frågade vilken de rekommenderade, om jag inte ville lägga ut flera tusen. De rekommenderade en från Bozz, som fanns i flera fina färger. Och hon tipsade om att de skulle ha kampanjpris på den i mitten av oktober.

Innan vi åkte till Dalarna kollade jag efter Bozz-åkpåsen på Blocket. Av en ren slump hittade jag en annons på Eskimo Star, min drömåkpåse. Och den fanns bara några gator ifrån oss, och den fanns kvar. Jag såg det som ett tecken, så när jag och Didrik var i Dalarna fick Marcus åka och köpa den. Och den var precis så fin som jag hoppades att den skulle vara :-)

I söndags provade jag den i pansarvagnen och det blev perfekt. Nu ska det bara bli lite kallare ute så att vi kan använda den :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar