tisdag 15 oktober 2013

Dagens Didde 15/10

En lite annorlunda dag. Didrik sov till 5:45. Var lite gnällig redan när han vaknade. Åt bara en halv portion gröt till frukost. En stund efter att han hade ätit så kräktes han upp hela frukosten. Förlåt för den här informationen, men så trevligt hade vi imorse. Efter att han hade kräkts blev han lite piggare och gladare. Han drack en halv portion välling innan han somnade 8:40. Han sov i drygt 1 timme och när han vaknade var han hur pigg och glad som helst.

Vi skulle ha gått på babyrytmik idag, men det fick vi tyvärr ställa in.

På dagen var Didrik jättepigg och glad. Han åt lunch med god aptit. Efter lunch tog jag och Didrik en cykeltur. Efter 15 minuter somnade han i cykelsitsen. Han sov i 15 minuter och det tyckte han tydligen räckte. Han vägrade sova på eftermiddagen. Och han åt knappt något mellanmål. Vid 17:30 försökte jag ge honom middag, men det ville han inte heller ha. Han var så trött att han somnade i min famn vid matbordet. Han fick bara sova i 30 minuter. Han var jättetrött när jag väckte honom, han hade nog somnat för natten. Men vi lyckades hålla honom vaken i 45 minuter och då drack han 1 portion välling.

Får se hur den här natten blir. Känns som att Lilleman kommer vakna mitt i natten och tro att det är morgon. Håller tummarna för att morgondagen blir bättre när det gäller matintaget. Risken finns ju att Didrik kommer ha gått ner i vikt vid bvc-kontrollen på fredag :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar