lördag 5 oktober 2013

Dagens Didde 5/10

Lilleman har verkligen nåt knas med magen. Nu har det varit så här i snart en vecka. Jag ringde till 1177 idag för att få veta vad jag ska ge honom att äta. Då fick jag veta att en vecka med dålig mage inte är någonting i barnvärlden. Man lär sig något nytt varje dag :-) Jag fick iallafall tips om att ge honom blåbär, kokt potatis, smör och kokt fisk, vitt bröd och majsvälling. Det är vad han var ätit idag och än så länge har vi inte märkt någon skillnad. Blåbären tror jag hade motsatt effekt, så de hoppar vi över imorgon.

Didrik är ju som bekant inget större fan av vatten. Men om han får dricka med sugrör går det faktiskt lite bättre. Alla sätt är bra utom de dåliga :-)

Trots att det mesta verkar rinna rätt igenom honom så märks det inte det minsta på hans humör. Han är precis som vanligt. Ikväll var kan dock väldigt ledsen. Jag och Didrik åt middag hos mamma och pappa. Jag gav Didrik välling och sen satte jag honom i bilen och skulle åka hem. Han somnar alltid, men nu grät han i över en kvart, och jag hittade inget bra ställe att stanna på. Det slutade med att han grät sig till sömns. Jag känner mig som världens sämsta mamma :-( jag vet inte vad som var fel, men det verkar iallafall vara bra nu. Han har inte vaknat.

Idag är Marcus på svensexa. Antar att han inte kommer hem än på några timmar. Tur att Nille håller mig sällskap i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar