onsdag 30 oktober 2013

Dagens Didde 30/10

Lilleskrutt är snorig, så natten blev lite sådär. Han grät första gången kl 4, då räckte det med att jag strök honom över ryggen någon minut. Dock hade jag svårt att somna om. Han vaknade kl 5, men var inte speciellt pigg. Jag tog upp honom och satte mig i soffan och vaggade honom. Han somnade om efter 5 min och där fick han sova tills han vaknade igen strax efter 6. Jag slumrade till några gånger. Marcus tog över vid 6:45 så jag fick sova i 30 minuter till.

Imorse cyklade vi till bvc för att väga Didrik. Tyvärr var vågen i väntrummet borta så jag fick väga honom på en vuxenvåg. Den visade 9,6 kg men en ny blöja på. Men jag har ju ingen aning om vad han har vägt tidigare på den här vågen.

Som vanligt har det varit fullt ös på Didrik trots att han är riktigt snorig. På eftermiddagen var jag, han och mamma på biblioteket och lekte. Vi var in på Röda korset vid mamma och där hittade i en stor lastbil till Didrik och han älskade den.

Ikväll har Marcus slipat igen så jag och Didrik har hängt hos mamma. Vi hade bestämt att Didrik skulle sova där, men jag blev lite tveksam nu när han är så snorig, men mamma tyckte att det var helt ok att ha honom ändå. Men jag var kvar och nattade honom. Jag tycker att det är SÅ mysigt när han somnar i min famn så jag låter honom göra det ganska ofta. Det kanske inte är så smart, men Gud så mysigt det är när han lägger sig på sidan i min famn och gosar in sig.

Mamma har ett stort foto på mig och Marcus i bokhyllan. Didrik pekar på det och säger mamma, det är ju så gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar