tisdag 29 oktober 2013

Dagens Didde 29/10

Jaha, då var det tidiga morgnar som gäller igen. Didrik vaknade kl 4:58 imorse. Men men, det är nog bara att inse att vi har en morgonpigg liten krabat.

Jag gick upp med Didrik och han röjde runt i sitt lekrum och sen åt han frukost, som slutade med ett riktigt bajskalas. Marcus kom upp 6:45, då gick jag och la mig och sov 30 minuter till, sjukt skönt. Efter lite välling somnade Didrik igen vid 8:20 och sov 1,5 timme och då sov jag också. Åh så skönt det var. Mamma kom hit vid 10 och var med Didrik medans jag målade och sprang. Till lunch idag fick Didrik kalvsylta, potatis och kokta morötter, som han verkligen gillar. Jag har börjat ge hon matbitar som han sitter och äter efter att han har fått sin portion mat. Det tycker han är roligt och att dricka ur sin mugg.

På eftermiddagen tog jag och Didrik en promenad och mötte Marcus. Didrik älskar att sitta i vagnen och titta på allt runt omkring. Lastbilar och hundar är favoriterna.

Didrik somnade strax efter 20, han hade lite svårt att komma till ro så han fick somna i min famn. Och nu vid 22 vaknade han och var ledsen, men somnade om efter att Marcus hade vyssat honom. Ikväll drack han sin välling själv. Han tog flaskan när vi var på väg upp för trappen och började dricka då. Sen höll han i den tills vällingen var slut, söta unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar