torsdag 3 oktober 2013

Dagens Didde 3/10

Mitt lilla troll vill verkligen inte sova längre än till strax efter 5 på morgonen. Men han sover ju hela natten och det är jag väldigt glad över. Vem vet, det kan ju också ändras när som helst!

Idag mötte vi upp Hanna och Leo och promenerade till öppna förskolan här i Bomhus. Asta och Marie, Hugo och Helena och Valentin och Viktoria var också där. Didrik gick med en lära-gå-vagn för första gången :-) det var inte bara några steg utan han gick verkligen. Men hemma ville han inte göra om det.

Didrik är lite rolig när vi är på öppna förskolan. Han bryr sig inte det minsta om mig. Han är helt uppe i de andra barnen och alla leksaker. Skulle han börja på dagis nu verkar det inte som att det skulle vara några problem alls.

Vid 10:30 var Didrik så trött att han nästan somnade sittandes. Jag och Hanna tog en timmes promenad med våra bebisar. Det har varit kanonväder, så det var riktigt skönt att promenera.

På eftermiddagen var Mamma här. Medans hon var ute och gick med Didrik passade jag på att sova lite och springa. Det gick rätt tungt, men jag är nöjd att jag sprang 5 km iallafall. Det är ju trots allt bättre än att ligga på soffan :-)

Didrik har blivit riktigt busig. Det går inte att titta bort en sekund längre. Idag när vi skulle byta blöja så höll vi till på golvet eftersom jag inte riktigt vågar ha honom på skötbordet. När jag hade fått av blöjan så kröp han iväg. Jag sprang efter. Det tyckte han så klart var jätteroligt. Han kröp vidare, stannade, tittade på mig och gapskrattade. Mitt lilla troll!

Nu ligger jag i sängen sen en halvtimme tillbaka. Didrik är hos mamma. Vi skjutsade dit honom efter att han hade somnat. Mamma ska ta hand om honom imorgon när jag ska till Stockholm över dagen och gå på Underbara barn mässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar