lördag 12 oktober 2013

Dagens Didde 11/10

Halleluja! Didrik sov till 6:50. Visserligen var vi vakna vid 3 inatt och hade ett litet bajskalas, men ändå!

Jag pratade med Bvc imorse och berättade om Didriks magbesvär. Hon tyckte att det absolut lät som att det var tänderna som låg bakom det hela och att så länge han är pigg och glad och äter och kissar så är det inget att oroa sig för. Hon tyckte också att vi kunde ge Didrik den mat han tycker om.

Jag lydde deras råd och till fick Didrik en hel burk spaghetti och köttfärssås. Han mumsade i sig allt på mindre än 10 minuter. Jättebra tyckte jag, ända tills han bajsade nästa gång. Om jag har tyckt att det var jobbigt innan så är det inget mot vad det har varit ikväll. Didriks lilla mage fick nog en chock. Så nu har vi gått tillbaka till snäll mat igen. Försökte med potatis och kalvfrikadeller, men det ratade han. Serverade då favoritmaten, fiskgratäng, och det gick ner lika fort som vanligt :-) Får se hur det går inatt.

Idag har vi varit i Hagfors. Jag och Didrik var på öppna förskolan där. Didrik tyckte att det var lika roligt som vanligt. Tyvärr hann vi bara vara där i en timme.

Vi åt lunch på en restaurang. Det går riktigt bra att äta ute med Didrik. Han blir lite högljudd ibland, men det är inte värre än så.

Vi var på en leksaksaffär. Didrik blev helt kär i en bil, som jag var tvungen att köpa till honom. Han älskar verkligen bilar. Speciellt sådana som man kan ha i sandlådan.

Det bästa av allt idag var att Marcus kom hit. Han slutade redan kl 14 och åkte direkt hit :-) jag har längtat jättemycket efter honom och det har Didrik också. Didrik somnade i Marcus famn ikväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar