onsdag 23 oktober 2013

Dagens Didde 23/10

Dagarna går så himla fort nu.

Didrik vaknade 6:40 imorse. Vi åt frukost och sen satte vi oss på cykeln och åkte till bvc. Vi mötte upp mamma innan. Jag vägde Didrik, och nu väger han 9440 gr. Han har alltså gått upp 400 gr på en vecka. Det är så skönt att det verkar ha gått över. Och idag har han varit mycket bättre i magen :-)

Efter bvc tog vi en liten cykeltur. Det var 13 grader varmt ute och riktigt skönt. När vi kom hem tog Mamma hand om Didrik och jag grundmålade en del av trappen. Didrik ville inte riktigt sova middag, så mamma promenerade hem till sig med honom. I vagnen somnade han så klart direkt.

På eftermiddagen var vi på öppna förskolan på Brynäs. Didrik åt lunch där och sen var det full fart på honom i nästan 2 timmar. Han är då verkligen inte ett förskräckt barn. Han kryper fram till vem som helst. Idag kröp han fram till en främmande flicka och myste med henne. Hon såg mest förskräckt ut.

Efter öppna förskolan tog jag och mamma en promenad och då sov Didrik i 40 minuter. Han vaknade 16:00. Vet inte om det var för sent för han ville inte riktigt somna vid 20 ikväll. Aah, det är så svårt det här med sömnen.

Ikväll har jag och Didrik varit hos mamma, så att Marcus skulle få måla i fred. Det slutade med att vi sover över här också :-)

På de sista bilderna har Didrik på sig en T-shirt efter mig. Egentligen var det ett nattlinne, men mamma sydde om den. Den är riktigt tuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar