måndag 21 oktober 2013

Dagens Didde 21/10

Gissa om jag blev förvånad imorse när jag vaknade före Didrik. Han vaknade 7:10, så han sov över 11 timmar i sträck. Det är något som han kan få göra oftare :-)

Det har blivit riktigt kallt här. Imorse när vi klev upp var det -8 grader. Vid 8 tog jag och Didrik en cykeltur till bvc och då fick vi inviga vinteroutfiten. Fast overallen är inte den som han ska ha i vinter. Jag var till bvc och vägde honom. Nu väger han 9320 gr, han har alltså gått upp 80 gr på tre dagar. Jag trodde faktiskt att han skulle ha gått upp mer, men han har ju iallafall gått upp så det får jag vara glad för. Men idag har hans mage inte varit helt ok. Men nu har han iallafall matlust som vanligt.

Didrik sov över 2 timmar på förmiddagen och då fick jag massa gjort. På eftermiddagen var mamma här. Vi tog bland annat en långpromenad i det fina höstvädret. Didrik har lärt sig att Didrik själv nu, äntligen. Och nu tycker han att det är det roligaste som finns. Det leder till att han kissar jättemycket.

Ikväll har Marcus börjat renovera vår furutrapp. Den ska bli vit och fin. Det är mycket jobb, men när det väl är klart så kommer det göra SÅ stor skillnad. Bättre Marcus fixade med trappen så lekte jag med vår jättepigga son. Han var inte ett dugg trött vid kl 20, han somnade inte förrän strax efter 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar