onsdag 16 oktober 2013

Baby I'm the worrying kind

Nej, jag är ju inte det, den som brukar oroa sig. Men nu är jag faktiskt lite orolig för min lilla prins.

Imorse kaskadkräktes han upp all välling han åt till frukost och han var inte alls pigg. Jag ringde till hälsocentralen och vi fick en akuttid direkt. Läkaren undersökte Didrik och tittade på honom och tyckte väl inte att det verkade vara något större fel på honom. Men när vi vägde honom och vågen visade att han har gått ner 600 gr på drygt en vecka så blev han lite mer fundersam. Didrik fick ta blodprov, men det visade inget. Vi har lämnat avföringsprov som skickas iväg på odling idag.

Vi ska komma tillbaka på fredag. Om vikten inte har vänt då så kommer vi bli skickade till barnkliniken på Gävle sjukhus.

Sen vi kom hem från doktorn så har Didrik ätit en del fruktpuré och lite fisk och potatismos och morotspuré. Han har inte kräkts nåt mer, men har bajsat två gånger. Han är iallafall mycket piggare nu.

Jag håller alla tummar och tår för att det våldet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar