måndag 8 juni 2015

Vecka 20

Nu har halva graviditeten gått.  Nu tycker jag att veckorna går jättefort, men om man ser till att det är hälften kvar så känns det som en evighet. Och rent fysiskt så är det ju de jobbiga veckorna kvar. Men det är ju i alla fall sommar och semester. 

 

Dock har vi mycket som ska fixas innan det är dags. Vi har knappt hunnit börja prata om allt praktiskt, som barnvagn, babyskydd med mera. Men det är ju förhoppningsvis åtminstone 15 veckor kvar. Dock vill jag ha allt klart i början av september, helst ännu tidigare. 

 

Idag kände Marcus när lillebror sparkade. Äntligen lyckades vi tajma in det. Han lever verkligen rövare där inne. Framför allt på förmiddagarna.

 

Jag mår fortfarande bra, blir dock trött i ryggen ibland. Men det som märks mest är att tålamodet och orken inte alls är vad den en gång var. Och jag blir så frustrerad när jag inte orkar köra på i samma tempo som vanligt. Jag vill ju inte vila bort tiden. Det jag borde bli bättre på är att komma i säng i tid på kvällarna.

 

En annan sak som märks väldigt tydligt är alla extrakilon. Usch det är 7 kg extra nu och det känns. Det kommer säkert att bli 20 kg i slutändan den här gången också. Dock känns det ju skönt att veta att det går att bli av med dem. Jag vet att jag inte borde fokusera så mycket på det men jag känner mig väldigt pluffsig och ful, åtminstone vissa dagar.

 

Vikt: 58,2 kg

 


1 kommentar:

  1. Du är jättefin! Tänk inte på kilona, de försvinner säkert denna gång med. Njut av din fina mage och bebisen. /Marie

    SvaraRadera