lördag 6 juni 2015

Dagens Didrik 5/6

Didrik har det lite jobbigt just nu. Vi vet inte riktigt vad det är som är fel, men något är inte som det ska. Det började ju med att han var väldigt mammig och pappig. Nu strular det på föris också. Igår när jag lämnade honom störtgrät han och ville inte alls att jag skulle gå. Vi har pratat med personalen på föris och de har också märkt att det är något. Han är inte alls lika framåt och glad som han brukar vara, utan mer avvaktande och lite tillbakadragen. Usch det är verkligen jättejobbigt att se honom så här. När det bara är familjen hemma så märks det inget, men så fort vi är ute bland folk så blir han väldigt blyg och tyst.

 

Vi har pratat med dem på föris och både de och vi tror att Didrik förstår att det ska komma en till familjemedlem och att han på något sätt börjar förbereda sig för det. Han förstår väldigt mycket vår lilla kille, både på gott och ont. På föris tror de också att han är inne i en period när han funderar väldigt mycket och att det är mycket som händer i hans liv. Jag hoppas att den här perioden snart är över, eller att de här veckorna fram till semestern går snabbt. Det skär i mitt hjärta varje gång jag lämnar honom på föris nu. Jag vill ha tillbaka min glada och spralliga kille

 

Idag har vi i alla fall haft en jättemysig dag. Han var jätteglad på föris när jag hämtade honom. När vi kom hem lekte vi med Valentin och hans mamma. Marcus var på personalfest på kvällen så jag och Didrik hade fredagsmys hemma. Han fick välja fredagsmys själv på ICA och ville ha kakor och några godisbitar. Jag tycker inte riktigt om att han äter godis, men jag var så sugen på lösgodis och då fick så klart han välja några bitar till sig också.

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar