tisdag 9 juni 2015

Dagens Didrik 9/6

Idag har vi varit på utvecklingssamtal på föris. Det gick jättebra. Bortsett från den här fasen som han är i nu så går allt precis som det ska. Han leker med alla och är en i gänget bland de större barnen. Vi fick se massa bilder och filmer på honom. Det är verkligen guld värt att få se bilder och filmer från hans vardag på föris. Jag är så otroligt nöjd med Myrbackagården och med personalen där. De har verkligen varit stöttande nu när det är lite struligt med lämningarna. De tar sig verkligen tid. Idag hade de byggt en buss på gården, av lastpallar och gamla stolar. Gissa vem som satt längst fram och körde när vi kom. Världens goaste kille!

Natten till igår vaknade jag kl 4:10 av att Didrik ropade. När jag kom in till honom sa han Mamma jag har kissat på mig. Blöjan hade läckt. Sen fick han rethosta och kunde inte somna om, så jag var också vaken. Jag var så sjukt trött igår, men jag tog mig igenom den dagen också. Inatt var det samma sak, bortsett från att den här gången vaknade han bara. Kl 4:40 kom han in. Marcus tog honom, men samma sak igen. Kunde inte somna om. Trots att han var jättetrött så gick faktiskt lämningen imorse bättre än på länge. Inga tårar och han såg glad ut när han vinkade i fönstret. Det är verkligen jobbigt att lämna när de gråter eller att man ser att allt inte är bra. Men jag tvivlar inte en sekund på att han har det bra och roligt resten av dagen. 

Ikväll trotsade vi tröttheten och tog en promenad. Tanken var att Didrik skulle somna i vagnen, men så blev det inte. Men det var skönt med frisk luft och Notion. Idag har vädret faktiskt varit helt ok. När solen var framme var det riktigt varmt och skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar