onsdag 3 juni 2015

Dagens Didrik 2/6

Det är verkligen inget fint försommarväder, snarare höstväder. Men igår när jag slutade jobbet så sken solen. Dock blåste det nån slags storm. Jag hämtade Didrik hos mamma och pappa och tog en promenad till en rolig lekpark. På kvällen var Marcus och Didrik ute och cyklade. På vägen hem skulle Didrik hoppa med sin cykel i ett gupp. Han fick bakvikt och landade på rygg i en djup vattenpöl. Som tur var slog han sig inte, så vi skrattade gott alla tre när de kom hem.

Imorse var Didrik väldigt mammig när jag lämnade honom. Han var inte ledsen, men han ville inte att jag skulle gå. Havs kompisar försökte verkligen att locka med honom på bus, till slut lyckades en av hans bästisar. Och när jag gick så kom jan studsande och vinkade i fönstret. Dagen hade gått bra sen, de hade inte märkt något alls på honom. Skönt att det är så! 

Idag var molnen tillbaka och regnet hängde i luften, samtidigt som det blåser som bara den. Efter middagen klädde vi på oss regnkläder och begav oss ut på en cykeltur. Didrik är så duktig på springcykeln. Det blev en runda på nästan 3 km. Visserligen några stopp på vägen, men han orkar utan några problem alls. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar