torsdag 18 juni 2015

Emmaljunga Superviking 2015

Åh, jag är så där löjligt nöjd!

Det blev en resa till Hudiksvall istället för Borlänge. Jag har haft kontakt med Albins leksaker i Hudiksvall, där hade de en Superviking Air kvar. Från början ville de ha fullt pris för den, alltså 9200:- Jag mailade då tillbaka och sa att jag inte var intresserad av att betala fullt pris för en visningsvagn. Igår kväll mailade de och frågade vad jag kunde tänka mig att betala. Jag sa som det var att jag hade tittat på en likadan vagn i Borlänge och de skulle ha 6990:- för den. Idag ringde butikschefen upp och sa att jag kunde få köpa deras för 6900:- Det bästa av allt är att det är chassit med lufthjul, det som vi egentligen ville ha från början. Dock är sitt- och liggdelen gråa. Inte riktigt lika snyggt som de marinblåa, men det får vara så.

Vi åkte upp till Hudik efter jobbet och köpte vagnen. Didrik fick så klart provåka. Jag är riktigt imponerad över hur lättkörd den är, trots ett barn på drygt 14 kg i. Vet inte riktigt hur jag ska kunna hålla mig från att köra den tills lillebror kommer, men den har fått flytta ner i tvättstugan nu. Först var jag tvungen att prova den hemma också.

Det enda minuset är att den tar mycket plats i bagageutrymmet på bilen, men det får gå. Liggdelen kan man platta till, och bakhjulen går att ta bort. Så den kan bli betydligt mindre än vad den är på bilden här nere.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar