torsdag 25 juni 2015

Dagens Didrik 24/6

Imorse var det inte en lika pigg familj som vaknade. Didrik har fått hosta igen och har hostat rätt mycket inatt. Först vaknade han vid 1 och ville ha vatten. Sen var han vaken mellan 3:30 och 4:30. Jag var vaken med honom på slutet av den timmen. När han väl hade kommit till ro så hade jag jättesvårt att somna om. Sista gången jag tittade på klockan var den 5:30. När min klocka ringde kl 6 så gick det inte att gå upp. Hela familjen sov till kl 7 istället. Skönt att man har flextid på jobbet efter sådana här nätter. Vi lämnade Didrik tillsammans på föris och det gick jättebra.

 

Jag hämtade Didrik vid 13:30 idag. Vi åkte och storhandlade direkt. Det gick så där. Didrik ville helst gå eller äta jordgubbar, det blev inget av delarna, så han var inte så jättenöjd direkt. Men vi överlevde det också. Tacka vet jag ICA:s matkasse. Tyvärr har de sommaruppehåll i åtta veckor nu.

 

På eftermiddagen höll vi oss hemma. Jag behövde laga mat och städa undan lite och vädret var inte direkt strålande. Didrik var nöjd med att vara hemma och lekte snällt med sina leksaker. Men så blev det väldigt tyst. När jag hittade honom hade han stängt in sig i datorrummet och hade hittat en tuschpenna. Han stod och ritade på en flyttkartong. Innan dess hade han hunnit måla sig i ansiktet och i händerna. På datorbordet, på datormusen, på tangentbordet och på glasdörren ut till altanen. Han såg precis ut som en katt med morrhår i ansiktet och sken som en sol. Som tur var gick allt bort med enbart vatten så det var ingen större skada skedd. Trots att jag först blev lite arg på honom så hade jag så svårt att hålla mig för skratt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar